Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Eqs] Słaby HDR
Witam, jak już wcześniej pisałem jestem Laikiem ; )
Próbowałem dziś zrobić HDR ... i wyszło ; | Co wyszło, proszę o poradę.

Odpowiedz
co wyszło? jakieś problemy z balansem... hmmm moze jeszcze wstaw jakies wycinki 100% zeby dokładniej ocenić bo na cropie niewiele mozna powiedzieć, no i opowiedz w jaki sposób robiłes tego hdr\'a bo różni ludzie różnych technik używająUśmiech
ale generalnie gdyby nie to ze wszystko jest różowe to na pewno mozna powiedzieć ze jest lepiej doświetlone niz przy pojedynczej ekspozycji... osobiście nie podoba mi się jeszcze to rozjaśnienie na samej górze...
Odpowiedz
Wycinki 100 % TZN ? Nie rozumie, chodzi Ci o zdjęcia z których sklejałem ?
( JESTEM LAIKIEM )
Zrobiłem 3 Zdjęcia
A Fota
1. ISO 250
2. 1/800 - Migawka
3. F/5
4. + 0,3 EV
B Fota
1. ISO 250
2. 1/4000
3. F/5
4 +0,3 EV
C Fota
1. ISO 250
2. 1/4000
3. F/7.1
4. +0,3

PhotoMatix Pro - Generować HDR > Wybrałem zdjęcia i już. ( Nie znam biegle angielskiego, prędzej Franc. )
Odpowiedz
Najprawdopodobniej robiłeś w jpg-ach. WB miałeś ustawione na światło żarowe lub temp w okolicy.
Odpowiedz
Raw, auto.
Dodam zmniejszone foty z których kleiłem

Odpowiedz
B Fota
1. ISO 250
2. 1/4000
3. F/5
4 +0,3 EV
C Fota
1. ISO 250
2. 1/4000
3. F/7.1
4. +0,3

Robiąc zdjęcia przeznaczone do HDR, przysłona we wszystkich zdjęciach musi być taka sama. Zmieniając przysłonę, zmieniasz głębię ostrości.
Im więcej zdjęć z różnymi parametrami naświetlenia (czas), tym lepiej.
Odpowiedz
Przesłona identyczna na wszystkich to obowiązek, jednak można eksperymentować, nieraz może Ci się trafić że efekty będą fajne.

Kolejna rzecz...ISO zawsze jak najmniejsze i robisz zdjęcia ze statywu.

Dalej, najlepiej włączyć opcję podnoszonego lustra, i robić zdjęcia pilotem/wężykiem/albo za pomocą samowyzwalacza.

Dalej...zawsze tylko RAW i automatyczny balans bieli, po to robisz HDR, żeby mieć całkowitą kontrolę nad balansem.