Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Synchronizacja na drugą kurtynę.
#11
Pokaż foty do tego ... tak z samego opisu ciężko cokolwiek powiedzieć
Odpowiedz
#12
Fota dodana

Pozdrawiam
Tomek

Odpowiedz
#13
(10-05-2013, 11:17:48)PawelW napisał(a):
(20-01-2013, 23:09:59)lukasz.8 link napisał(a): Taki efekt mnie interesuje i wydaje mi się ze 1/15 to za mało Oczko
http://www.agencja-fotograficzna.pl/SLR/...ng.html#63
http://www.agencja-fotograficzna.pl/SLR/...ng.html#73

to nie są zdjęcia z błyskiem na drugą kurtynę

Witam,

tak się składa, że jestem autorem tych zdjęć i trafiłem na forum przeglądając statystyki odwiedzin mojej strony.

Moją uwagę przykuł Twój post, ponieważ wprowadziłeś kolegę w błąd.

Tego typu zdjęcia robi się właśnie dzięki skorzystaniu z trybu Rear Curtain albo Slow Sync. Jest to nic innego jak długi czas naświetlania w połączeniu z krótkim błyskiem na koniec ekspozycji.

Tryb TTL bardzo ułatwia sprawę i to jest właśnie ten pierwszy błysk pomiarowy, dzięki któremu elektronika lampy się dowiaduje, z czym ma do czynienia i ile błysku właściwego ma dać na koniec.

Czyli przepis na takie zdjęcia jest względnie prosty:

- Dajemy długi czas, nieistotne że nie utrzymamy z ręki i się rozmaże, bo o to właśnie chodzi. Trzeba monitorować żeby nie przesadzić, żeby nie przepalić np. twarzy.
- podwyższamy ISO
- TTL
- druga kurtyna, slow, rear
- zdjęcie gotowe

Zdjęcie się naświetli, nabierze rozmazanych kolorów i końcowy błysk zamrozi nam to, co aktualnie mamy w kadrze, a dzięki TTL'owi nie powinno się nam zbytnio przepalić.

Uśmiech
pozdrawiam
Philipp Gmür
Fotograf Poznań
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu