Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Synchronizacja na drugą kurtynę.
#1
Kupiłem w tym tygodniu lampę yn468II no i sobie wziąłem aparacik na studniówkę.
W zasadzie nigdy wcześniej nie robiłem zdjęć z lampą i dopiero zaczynam zgłębiać temat.
Było fajne oświetlenie, ustawiłem drugą kurtynę, zszedłem z czasem niby wszystko fajnie, ale jednak nie takie te zdjęcia. Poruszone były, światłą zastanego troszkę było, ale też bez fajerwerków natomiast gorzej z zamrożeniem ruchu. Zauważyłem, że jak ustawię synchronizację na drugą kurtynę to lampa błyska dwa razy, na otwarcie i zamknięcie. Po co ten błysk na otwarcie? To normalne, czy mam coś nie tak z aparatem. Później sprawdziłem na wbudowanej lampie to samo, błyska podwójnie...
Odpowiedz
#2
Siemka!

A autofocus ustawiony na obiektywie czy manualny? Zarzuć jakieś zdjęcia.
Odpowiedz
#3
pewnie przedbłysk pomiarowy

a dlaczego ustawiałeś na druga kurtyne?
Już więcej nie postuje !!!
Odpowiedz
#4
Focus na auto, ale od wspomagania jest czerwona dioda która działa dobrze, poza tym ostrość ustawiana jest przed otwarciem migawki.
To są akurat te przyzwoite, które zdążyłem wybrać i ogarnąć, jak się zajmę resztą to wrzucę te dobrze pokazujące problem. Postacie zamiast mieć takie rozmycie w ruchu i ostrość maja rozdwojenie.

Załączniki są tylko dla zalogowanych?
Nie widzę nigdzie jak ustawić tryb prywatny tak jak to było na dawnym forum.


Tserga, druga kurtyna po to, żeby zarejestrować światło zastane.
Dobra wszystko jasne Duży uśmiech Wyłączeniu ttl błyska tylko raz. Ale jak czytałem różne teksty o zdjęciach klubowych to zawsze pisali żeby cykać w ttlu.
A jak robię zdjęcia na krótszych czasach, albo na pierwszej kurtynie, to jak idzie pomiar? Nie ma przedbłysku, czy jest tak krótki, że ludzkie oko nie rejestruje?


.jpg   IMG_0416.jpg (Rozmiar: 90.63 KB / Pobrań: 130)


.jpg   IMG_0456.jpg (Rozmiar: 147.17 KB / Pobrań: 140)


.jpg   IMG_0472.jpg (Rozmiar: 127.64 KB / Pobrań: 139)
Odpowiedz
#5
Aparat rejestrował światło zastane i ruch publiczności a
Światło i cień   /czyściciel-likwidator/

Odpowiedz
#6
Łukasz.8 druga kurtyna to rozsądne rozwiązanie, ale przy czasie nie dłuższym niż 1/15s z łapy. Daje ci zamrożone postaci w końcowej fazie. Choć na statywie robiłem swej połowicy na drugiej odslonie i wytrzymała 15 sekund.
Ucz swoje dzieci fotografii. Będziesz pewny że one nigdy nie będą mieć dość pieniędzy by kupić narkotyki Uśmiech
Odpowiedz
#7
Wiem na jakich parametrach robiłem zdjęcia ;P
To mój pierwszy kontakt z lampą, na przyszłość będę wiedział, na szczęście mam też kilka udanych pstryków ;P

Taki efekt mnie interesuje i wydaje mi się ze 1/15 to za mało Oczko
http://www.agencja-fotograficzna.pl/SLR/...ng.html#63
http://www.agencja-fotograficzna.pl/SLR/...ng.html#73
Odpowiedz
#8
Jak interesuje Cię taki efekt to machnij błysk, a potem poruszaj aparatem ;p Obiekty będą frozen, a światła takie jakie są Oczko
Odpowiedz
#9
(20-01-2013, 23:09:59)lukasz.8 link napisał(a): Taki efekt mnie interesuje i wydaje mi się ze 1/15 to za mało Oczko
http://www.agencja-fotograficzna.pl/SLR/...ng.html#63
http://www.agencja-fotograficzna.pl/SLR/...ng.html#73

to nie są zdjęcia z błyskiem na drugą kurtynę
Odpowiedz
#10
Witając się na forum chciałbym podpiąć się pod ten temat.

W miniony, majowy weekend przyszło mi wybrać się ze znajomymi do Paryża, zatem pierwsza myśl to nocne portrety z wieżą eiffla w tle. Efekt? Niezadawalający. Niestety głównym wrogiem okazał się czas, a dokładniej jego brak, zarówno w zakresie przygotowania praktycznego jeszcze w domu, jak również czas na miejscu (kilka minut na zdjęcia i biegiem na ostatnie metro - o tej porze roku robi się dość późno ciemno).

Ale do rzeczy. Czy jest możliwość zamrożenia modelki przy dłuższym czasie naświetlania? Najpierw wykonałem pomiar samej, świecącej wieży. Dałem zwyczajową korektę ekspozycji w tych warunkach koło -1 EV, ale że miał to być portret z wieżą w tle, więc przydałaby się większa głębia ostrości, a nie typowe, portretowe mydło. Przy iso 100 i przysłonie 5,6 czas wyszedł pod 10 sek. Statyw teoretycznie załatwił sprawę. Lampę (zewnętrzną) ustawiłem na 2 kurtynę (i to chyba był błąd) na 1/4 mocy (chodziło o lekkie doświetlenie na 2-3 metry). Efekt tego taki, że nikt tego czasu w bezruchu nie ustał zwłaszcza, że w miejscu, gdzie staliśmy, było trochę lamp, więc aparat zbierał trochę światła zastanego również z modeli. Jedyny ratunek na szybko, to maksymalna dziura, czyli w moim przypadku 2,8 i szeroki kąt (17 mm), co oczywiście znów nie dało dobrego rezultatu. Z czasem zjechałem do zdaje się 2-3 sekund, ale spłyciła się głębia (którą próbowałem zwiększyć właśnie szerokim kątem) i wieża już poza głębią, a do tego wiadomo jak wyglądają portreciki robione szerokim kątem.

Wnioski, które sam wyciągnąłem:
1. Nie trzeba było się trzymać kurczowo iso 100 tylko dawać 400-800, dostając za to krótszy czas, a większe szanse ustania modela w bezruchu (i później programowo walczyć z szumem).
2. Być może błędem była 2 kurtyna.

I moje pytania:
1. Jak poradzilibyście sobie w takich warunkach?
2. Czy w tej sytuacji stosuje się pierwszą kurtynę? Z tego co pisze "Cookies look A" wynikałoby, że to powinienem zrobić, czyli najpierw błysk zamroziłby modela na pierwszym planie, a później czas naświetliłby całą resztę. Zastanawiam się tylko, na ile to zamrożenie modela byłoby skuteczne, czy np. przy czasie 5-10 sek poruszenie się modela po początkowym zamrożeniu lampą nie byłoby napewno widoczne.

Będę wdzięczny, jeśli podzielicie się własnymi doświadczeniami z tego typu plenerów
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu