Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Magia Photoshopa – czyli jak to zrobić w Ps
#31
Cytat:Ja też postanowiłem się pobawić w ratowanie, ale praca z przepaleniami na jpgach jest karkołomna.



[Obrazek: attachment.php?thumbnail=4484]IMG_3410_PS.jpg[/attachment]

Można by oczywiście dokręcić śrubę i bardziej się do tego przyłożyć, ale po \\"ciężkiej sobocie\\" zwyczajnie brakło mi cierpliwości Uśmiech

dzięki, dużo lepsze niż moje, rączka ciut za jasna, ale może się jeszcze pobawię, dziękiUśmiech
nataszka_wroc
Rzeszów
Odpowiedz
#32
witam, mam pytanie. jakich parametrów lub jak przerobić zdjęcia, by kolorystycznie wyglądały mniej więcej jak ten poniżej?

.jpg   alex.jpg (Rozmiar: 69.39 KB / Pobrań: 37)

wszystkie zdjęcia jakie zrobiłam, wyglądają po prostu sztucznie... bardzo proszę o pomoc
dodam, że pierwszą lustrzankę dostałam 2 tygodnie temu, a wcześniej robiłam aparatem kumpeli
Odpowiedz
#33
pokaz to co zrobilas, powiemy gdzie lezy błąd, ale tak czy tak podstawa wykonania takiego zdjecia jest odpowiednie oswietlenie modela
Już więcej nie postuje !!!
Odpowiedz
#34

.jpg   1.jpg (Rozmiar: 107.81 KB / Pobrań: 41)


.jpg   2.jpg (Rozmiar: 107.16 KB / Pobrań: 35)


.jpg   3.jpg (Rozmiar: 86.31 KB / Pobrań: 32)
Odpowiedz
#35
można powiedzieć że twoje obrazy są płaskie Smutny , brakuje mi zabawy i gry światłem Uśmiech
Blaski  i  Odblaski

Odpowiedz
#36
no właśnie dla mnie wyglądają sztucznie i śmiesznie Smutny
dzięki za info zaraz zabiorę się za znalezienie czegoś w necie na temat światła w fotografii Oczko
Odpowiedz
#37
@majsakowicz, nie wiem, czemu robisz zdjęcia na tak wysokim ISO 3200 i 2500, czyżby pomieszczenie było aż tak ciemnie? Oczko [brak światła], a i przysłona też wysoko na f/5,6 i 5, no może nie aż tak bardzo wysoka ale można by zejść jeszcze niżej do f/3,5 to powinno się udać, nawet przy obiektywie kitowym.

Konsekwencją zmiany otworu przesłony jest nie tylko inna ilość wpadającego światła. Zmianie ulega także głębia ostrości, czyli przedział odległości, w którym obiektyw rejestruje ostre zdjęcia.
Na przykładzie poniżej – zdjęcie rodzinne w pokoju, słabe oświetlenie zastane, lustrzanka amatorska, ogniskowa obiektywu 17 mm.
1/
Przyjęte parametry:
f/2,8; 1/15 sek.; ISO 100

Konsekwencje:
Duży otwór przesłony f/2,8 – mała głębia ostrości
Długi czas 1/15 – możliwość poruszenia zdjęcia
Niska czułość ISO 100 – najwyższa jakość zdjęć
2/
Przyjęte parametry:
f/8; 1/15 sek.; ISO 800

Konsekwencje:
Mały otwór przesłony f/8 – duża głębia ostrości
Długi czas 1/15 – możliwość poruszenia zdjęcia
Wysoka czułość ISO 800 – duże szumy, niska jakość

Przedstawione ustawienia są tylko przykładem. Wprowadzamy je samodzielnie tylko w trybie MANUAL.
We wszystkich innych trybach, a szczególnie w programach tematycznych aparat samodzielnie dobiera poszczególne parametry wg wcześniej przyjętego algorytmu.

Przesłona, czas naświetlania i czułość matrycy to trzy podstawowe parametry, które w dużej mierze decydują o końcowym wyniku naszego zdjęcia. Każdy aparat, bez względu na stopień zaawansowania, dla uzyskania najlepszego efektu korzysta zawsze z kombinacji tych trzech parametrów.
Przy scenach statycznych (architektura, krajobraz, portret) można czasy w sposób znaczący wydłużyć, stosując np. 1/100 czy 1/30 sek. Trzeba jednak pamiętać, że zbyt długie czasy spowodują nieostrość zdjęcia wynikającą nie z powodu ruchu obiektu, lecz drżenia aparatu trzymanego w ręce.

Klasycznym przykładem dla portretów :
dobieramy duży otwór przysłony, aby uzyskać małą głębię ostrości, możemy zastosować długie czasy naświetleń (obiekt nieruchomy), stosujemy jak najniższe czułości ISO, aby uzyskać gładkość twarzy oraz dodatkowo niski kontrast, małe wyostrzanie obrazu i ciepłą tonację kolorów, aby podkreślić barwę skóry.
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp. Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Odpowiedz
#38
Cytat:Klasycznym przykładem dla portretów :
dobieramy duży otwór przysłony, aby uzyskać małą głębię ostrości

Tak, ale W PLENERZE. W portretach studyjnych raczej używa się przysłon od f/5.6 w górę, żeby zachować jak najlepszą ostrość, bo głębia nie gra tu zazwyczaj aż tak dużej roli.

Czasy rzędu 1/15s to zdecydowanie za długie jak na portret w warunkach studia (nawet amatorskiego, domowego). Trzeba zadbać o taką ilość światła, żeby uzyskać czasy pozwalające na nieporuszone zdjęcia. Zresztą 1/15 w plenerze to też zdecydowanie za długi czas.
Odpowiedz
#39
Cytat:[quote=\\"Morfeusz\\" post=28262]

Czasy rzędu 1/15s to zdecydowanie za długie jak na portret w warunkach studia (nawet amatorskiego, domowego). Trzeba zadbać o taką ilość światła, żeby uzyskać czasy pozwalające na nieporuszone zdjęcia. Zresztą 1/15 w plenerze to też zdecydowanie za długi czas.

Chodziło mi o (nie studio): „Na przykładzie poniżej – zdjęcie rodzinne w pokoju, słabe oświetlenie zastane, lustrzanka amatorska, ogniskowa obiektywu 17 mm.

Zdaję sobie sprawę z tego, że taki czas jest nienajlepszy dlatego napisałem cyt. „Długi czas 1/15 – możliwość poruszenia zdjęcia”
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp. Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Odpowiedz
#40
ok, myślałem, że odnosisz się do zdjęć majsakowicz. aczkolwiek i tak nie użyłbym czasu 1/15. lepiej podnieść iso, niż poruszyć zdjęcie (co przy tak długim czasie jest praktycznie nieuniknione bez statywu, a i ze statywem zarejestruje się drobny ruch modeli)
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Druk zaproszeń z Photoshopa Darexm1 5 1,141 23-03-2014, 11:50:18
Ostatni post: Darexm1

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu