Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szkło 24-70/16-35/70-200
#1
Witam wszystkich!

To moj pierwszy post na forum.
Obecnie posiadam 7D + 50mm f/1.4 oraz 17-40 f/4L.
I teraz zapytanieUśmiech, sprzedac 17-40 i kupic albo 24-70 f/2.8L lub 16-35 f/2.8L
lub zostawic 17-40 i dokupic 70-200 f/4.
Terget to imprezy koncertowe w malych, ciemnych salach, street foto, sportowa (kolarstwo).

Dzieki za podpowiedzi,
Seba
Odpowiedz
#2
Cześć Seba Uśmiech
24-70 to raczej pod pełną klatkę. Na aps-c lepiej 16-35. 17-40 będziesz miał ciemno trochę. Podobnie jak 70-200/4. Ja takim robię czasem, ale raczej na większych imprezach z dobrym światłem. W ciemnych klubach będzie ciężko. Zdecydowanie dozbieraj do 70-200/2.8.
Odpowiedz
#3
To trzeba się najpierw zastanowić jakich ogniskowych potrzebujesz....ponieważ masz stalkę proponuje ostatnią wersje. Tele zawsze się przyda. Nie wiem czy nie lepiej pomyśleć nad czymś bardziej uniwersalnym typu 70-300(Tamron z silnikiem i stabilizacją).

Jeśli masz taką możliwość to pożycz od kogoś i przymierz się.

Do klubów to lampa by się przydała.
Odpowiedz
#4
300 milimetrów na koncerty jest niepotrzebne. Szeroki kąt owszem, dlatego 16-35. W sumie to 24-70 też.
I lampa jest jak najbardziej NIEPOTRZEBNA i niewskazana na koncertach

Ale z drugiej strony masz 7D, więc iso całkiem niezłe. W sumie może i ze światłem 4 dasz radę Uśmiech
Odpowiedz
#5
Co do 70-200, miałem ten obiektyw, Canon 70-200 f/4, i zamieniłem go na Tamrona 70-200 f/2,8. (Na C brakło kaski). Brakowało mi jednak tego światełka i mniejszej GO. I jeszcze jedno, może miałem walniętego tego Canona, ale zdjęcia z Tamrona mam ostrzejsze.
Odpowiedz
#6
Może i był walnięty. Ja mam 70-200 f/4 IS i spokojnie pod 7D daje radę na koncertach kameralnych również. ISO od 800 do 1600. Wyżej staram się nie podnosić no chyba, że mus Uśmiech.
Stałka 50 f/1,4 to skarb i nie pozbywaj się tego szkła. Do szerokiego kąta pod APS-C mam Tokine 116. Jasno i szeroko. Lampy nie polecam, bo można zrobić wypad z sali.
Odpowiedz
#7
Osobiscie do APSC uzywalem 17-55/2,8 I bardzo sobie chwalile, chociaz brzegio kadru nie wprawialy w zachwyt. Po zamianie na 5d zamienilem na 24-70/2,8 i wreszcie w pelni korzystam z 70-200/2,8. I ten zestaw w zupelnosci wystarcza. Ale jak rozumiem do 7D raczej szerszy - Przy tej matrycy 17-55/2,8 to wydaje sie dobry wybor. Wg mnie oczywiscie. Wiekszy zakres niz 16-35.
Odpowiedz
#8
Jeżeli na koncerty to nie lepiej Ci dokupić 30 1.4 i 85 1.4/1.8 ? Wiem że żonglerka ale liczy się efekt końcowy Uśmiech
Odpowiedz
#9
@Feelip, dzieki za sugestie. teraz to sie faktycznie musze zastanowic nad 85mm Oczko
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Szkło na krótszą ogniskową do FF Pufcio 0 295 31-12-2016, 15:31:07
Ostatni post: Pufcio
  szkło do fotografii studyjnej beny20_2010 7 857 19-11-2016, 19:55:12
Ostatni post: JacJac
Pytanie szkło do canona 1000d mayiumi 4 1,777 30-08-2015, 05:22:01
Ostatni post: Dusza Marysi
  Jakie szkło do Canona 60D dawidklepczarek 8 1,904 22-07-2013, 11:59:10
Ostatni post: przemek71
  Jakie szkło do fot. bizuteri złotej . . CanonEOS 12 12,389 07-03-2013, 21:49:09
Ostatni post: JacJac
  Jakie szkło do 50D: 17-55 mm f/2.8 czy 17-40 mm f/4.0L artur_1500-2900 9 2,217 11-04-2012, 13:09:16
Ostatni post: forsyth
  Uniwersalne jasne szkło do EOS 30D Grzechoo21 8 2,634 10-03-2012, 08:56:31
Ostatni post: alew
  Szkło Canon EFS 18-55 + filtr + tulipan ? Michal Pe 48 9,230 23-10-2011, 21:19:02
Ostatni post: Michal Pe
  Kuchenne portrety czyli jakie szkło tsergairl 8 1,985 26-06-2011, 11:50:54
Ostatni post: Robko

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu