Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierwszy raz w STUDIO
Witam
zostałam zaproszona do studia na małą \"sesję\" zdjęciową. Nie ukrywam, że nie mam doświadczenia. Czy możecie podrzucić kilka rad? (o ile takie istnieją Uśmiech)
Odpowiedz
Dlaczego wszyscy wychodzą z założenia, że na forum siedzą wróżki i potrafią się domyślić o co pytającym chodziło :-)
Mogę Ci poradzić na przykład, że fajne efekty przy fikuśnym szkle, bądź krysztale daje podświetlenie od dołu :-)

A poważniej, Co będziesz fotografować, co chcesz osiągnąć, czy będziesz mieć kogoś kto Ci wsio wyjaśni podłączy
Odpowiedz
Rozumiem co chcesz przekazać, ale...
problem w tym, że nie będzie nikogo kto mógłby mi pomóc - z mojej strony będzie to pełna improwizacja (niestety) - dlatego też, nie wiem o co mam pytać.
Fotografować będę grupę grajków (ok 4 os.).
Najbardziej obawiam się lamp studyjnych.
Może i pytanie do dupy, ale jak się nie zapytam to się nie dowiem NIC.
A tak moja szansa rośnie.
Odpowiedz
UPS ;-) 4 Osoby na pierwszy raz to jest Hmm nie żebym Cie straszył ale spore wyzwanie..
Przyjdź sporo wcześniej coby rozpracować sposób połączenia, wyzwalania (nie wiem czy masz wyjście synchro w puszcze) jak nie to czy mają jakieś wyzwalacze przez gorącą stopkę podłączane.
Proponuję jakiś prosty set-up z małą ilością lamp ;-) Jak mają boom\'a to jak największy softbox na booma i nad grajków (w sensie pod kątem +- 45 stopni nad i przed nimi coby świeciło na nich od góry, z przodu)
Jak będą zbyt wielkie cienie pod oczami głowami odsuń softa albo doświetl stripem od dołu z pieska (jeno dużo mniejsza mocą niż na głównym świetle)
Zaczynaj od f/8 i nie otwieraj za bardzo bo Ci głębia ucieknie
Nie wiem Co Ci jeszcze mogę powiedzieć, poza tym że na początek zawsze wybieraj studio w którym jest ktoś kto Ci pomoże ;-)
Odpowiedz
Cytat:Dlaczego wszyscy wychodzą z założenia, że na forum siedzą wróżki i potrafią się domyślić o co pytającym chodziło :-)