Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zdjecia komercyjne - reklamowe
#1
Mam pytanie co do zdjec reklamowych. Mianowicie co do szkiel, czy lepiej zakupic makro ze wzgledu na skale 1:1 czy moze zwykle stalki?!
Czy ktos moze juz pracowal w tej dziedzinie? Wszelka pomoc mile widziana.
Odpowiedz
#2
Jeśli masz na myśli przedmioty niewielkich rozmiarów, to inwestowal bym w szkła TS
Ale to ciężki kawałek fotografii Oczko
Odpowiedz
#3
Reklama, zależy dla kogo chcesz ją robić. Z reklamą mam do czynienia codziennie, tą drukowaną, i wiem jak się liczy jakość. Nie ma miejsca na błądy, czy nawet malutkie niedociągnięcia. Wszystko musi być na najwyższym poziomie. Więc podejrzewam że sprzętu foto też to się tyczy.
Odpowiedz
#4
Generalnie maja byc srubki itp.
Na szkla typu TS raczej nie zaszaleje na chwile obecna.
Moze jakas mala podpowiedz co do szkiel? Z tego co czytalem w magazynach to praktycznie cisna na makro ze wzgledu na 1:1.
Odpowiedz
#5
Obiektywy makro, poza odwzorowaniem 1:1, to najostrzejsze szkła na rynku. Oczywiście te prawdziwe makro, a nie zoomy z dopiskiem macro.
Obiektywów macro jest niewiele:
Canon 65mm macro
canon 100mm macro
canon 180mm macro
Sigma 180mm macro
Tamron 90mm macro
Tamron 180mm macro
Kiedyś była jeszcze Sigma 150mm macro, teraz nie wiem czy jeszcze jest.

Możliwe że jakiś pominąłem.
Odpowiedz
#6
No to takie popierdółki robione bez TS to jakościowo na pewno będzie kuleć. Albo raczej będą takie same jak reszta tego typu zdjęć gdzie liczy się sztuka a nie jakość. IMHO w takich sytuacjach najważniejsza jest kontrola nad płaszczyzną GO
Odpowiedz
#7
Sprostowanie
C65mm to oczywiście Canon MP-E 65mm f/2,8 Macro
no i jest jeszcze Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro

GO i tak pewnie będzie trzeba robić techniką kilku zdjęć (staking?)
Nie słyszałem żeby obiektywy TS nadawały się do macro. Wydawało mi się, że TS jest tylko do architektury
Odpowiedz
#8
TS są właśnie idealne do fotografii produktów :-P
Nie sądzisz chyba, że Canon produkuje TS-e 90mm f/2.8 do fotografowania architektury Oczko
Właśnie po to używa się TS zeby płaszczyzna GO pokrywała się z obiektem i nie trzeba było robić stakingu i co by produkt wyglądał naturalniej.
Odpowiedz
#9
Czyli juz wiem co mam wiac do torbyDuży uśmiech
Kilka pytan:
Jak mam rozumowac GO w tym znaczeniu, i o co rozchodzi sie \"staking\".
Czy 90/2.8 wystarczy do calego focenia, czy moze lepiej TS-E 45/2.8? Prawdopodobnie bede musial pocisnac z szerokim katem na gotowych konstrukcjach, tutaj zastanawialem sie nad: 14/2.8 lub TS-E 17/2.8.
Odpowiedz
#10
Większość rzeczy focisz pod kątem coby uwydatnić ich trójwymiarowość i tak dalej, więc GO masz rozmieszczoną powiedzmy pod kątem 45 stopni do obiektu co daje w przypadku śrubki efekt taki, że łebek jest ostry a gwint już nie do końca, dzieki obiektywom TS możesz ustawić płaszczyznę głębi ostrości bardziej równolegle do płaszczyzny obiektu i otrzymać całą śrubkę ostrą a nieostre będzie tylko to co pod nią i nad nią.
Zresztą poczytaj sobie o regule Scheimpflunga dla lepszego zrozumienia tego typu zjawisk optycznych
Edit:
Tu masz to ładnie wyłuszczone http://en.wikipedia.org/wiki/Scheimpflug_principle
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu